L’Oréal má každý rok kolem 600 nových patentů. Vyvíjí tak stále nové, šetrné a účinné výrobky v oblasti kosmetiky i péče o vlasy.
Za minulý rok L’Oréal zaregistroval 624 inovativních patentů v oblasti krásy. Firma se již od svého vzniku intenzivně zaměřuje na výzkum a inovace, které pak dále využívá při vývoji a výrobě kosmetických produktů. Za minulý rok společnost investovala do výzkumu více než 857 milionů eur, na výzkumu se přitom podílí na 4 009 zkušených odborníků.
L’Oréal přichází s inovacemi v kosmetice od 90. let díky svému vědeckému zázemí. Poznatky nutné k vývoji získává z výzkumných center, která vybudoval na několika místech ve světě. Firmě se tak daří každým rokem posouvat kosmetický průmysl o krok dále. Jedním z příkladů může být vývoj molekuly LR 2412, který je postavený na procesu regenerace zjizvené tkáně u rostlin. Použitím této složky se vědcům podařilo proniknout do všech úrovní pokožky a regenerovat ji. Výzkum této molekuly trval 12 let a bylo na něj využito 20 patentů.
„Naším cílem není jen zkoumání pokožky, ale také vlasů a dále běžných kosmetických postupů v různých zemích světa. Abychom mohli dosahovat efektivních výsledků, máme několik výzkumných center po celém světě, kde se zaměřujeme na péči o vlasy či pleť a přizpůsobujeme vývoj lokálním potřebám spotřebitelů.“ říká Patricia Pineau, ředitelka komunikace sekce Research & Innovation L’Oréal.
L’Oréal se zavázal k udržitelnému a odpovědnému chování v rámci inovací s tím, že p rioritou společnosti jsou zejména pro spotřebitele bezpečné produkty. L’Oréal je tak vyvíjí šetrnými technologiemi za pomoci uměle vytvořených modelů částí lidského těla, jako je například počítačová modelace lidské kůže (EPISKIN). Díky tomu pak odborníci dokáží předpovídat fyziologické reakce. Mezi z ekologické výrobky patří např. šampóny, které jsou z 88 % biologicky rozložitelné. V současné době pracuje výzkumný tým firmy také na vývoji šamponů, při jejichž používání bude stačit na opláchnutí vlasů jen jeden litr vody.
Od svého vzniku společnost vždy investovala do výzkumu a inovací, aby rozklíčovala tajemství lidských vlasů, pokožky a prohloubila myšlenku spojení vědy a krásy. Tuto filozofii dal L’Oréal její zakladatel Eugene Shueller, který byl světoznámým chemikem a tvůrcem prvních „nepřírodních“ barev na vlasy. Některé z jeho poznatků využívá kosmetický průmysl dodnes.
Tým sekce Research & Innovation v L’Oréal se za posledních 20 let výrazně rozrostl, a tos cílem být stále v čele vědeckého pokroku, zejména díky spolupráci s předními světovými odborníky z různých oblastí. Jejich práce je každý rok předmětem několika set zaregistrovaných přihlášek na inovativní patenty, které jsou základním prvkem pro výrobu tisíce produktů. Více informací k vědecké sekci můžete najít na stránkách www.loreal.com/research-innovation/our-innovation-model/the-pillars-of-responsible-innovation.aspx.
O společnosti L’Oréal
L’Oréal se věnuje kráse – kosmetickému průmyslu již více než 100 let. Její portfolio čítá 28 mezinárodních, vzájemně se doplňujících značek. L’Oréal je coby přední světová kosmetická firma přítomna ve všech distribučních sítích dělících se na 4 divize: na trhu spotřebního zboží, tedy v obchodních domech, supermarketech a drogeriích, v cestovním maloobchodě i ve značkových prodejnách a parfumériích. Celá skupina vygenerovala v roce 2013 obrat ve výši 23 miliard Eur a po celém světě zaměstnává 77 500 lidí. Samotným jádrem (strategií) L’Oréal je výzkum a inovace. Tomu se věnuje specializovaný tým složený z více než 4 000 lidí, pracující na plnění kosmetických tužeb po celém světě a přilákání další miliardy nových zákazníků. Na konci roku 2013 vydala společnost nový závazek udržitelnosti pro rok 2020 „Sharing Beauty with all“, který stanovil velmi ambiciózní cíle pro udržitelný rozvoj napříč hodnotovým systémem celé skupiny.
O L’Oréal Česká republika
Na českém trhu společnost L’Oréal funguje od roku 1994 a v současné době zaměstnává na 300 zaměstnanců. V České republice sídlí vedení pro Českou a Slovenskou republiku Maďarsko. Generálním ředitelem je Laurent Boukobza.
Zdroj obrázků: L’Oréal