Nechte se pozvat na Business Brunch, který pořádá Motiv P. Probíhá jako obvykle ve čtyřech městech a tentokrát je na téma Kritické myšlení.
Pro ty, komu Business Brunch zatím nic neříká, patří toto krátké představení v úvodu. Business Brunch® je dnes již velice známá značka určité formy vzdělávání, nebo chcete-li druh konference. Je určené zejména HR manažerům, ale rozhodně nejen jim. Business Brunch pořádá agentura Motiv P (někdy oznaovaná i jako MotivP) jako setkání lidí, jenž sdílí podobné zájmy, problémy či myšlenky a mají zájem si je vzájemně vyměňovat, radit si nebo navazovat nová partnerství. Hlavním lídrem a tematickým vůdcem je odborník na řízení lidských zdrojů a psychologie práce – p. František Horník. Základy setkávání HR manažerů, ale i dalších lidí ze středního či top managementu, dostalo základ před deseti lety. Na zajímavé setkání přichází stálice akcí, ale i stále další zájemci, kteří přichází na akci poprvé.
Business Brunch: 24 akcí za rok
Ročně je na Business Brunch rozpracováno celkem šest témat a jelikož se každá z konferencí koná na čtyřech místech, je to dohromady 24 akcí za rok. Akce se konají vždy v Praze, Brně, v Ostravě a v Bratislavě. V jednom z měst je akce vždy natočena na video a je možné se na ní zdarma podívat na webových stránkách Motiv P. Zájemců o konferenci tím ale rozhodně neubývají. Business Brunch totiž rozhodně není jen o tom, že se podíváte na přednášku. Lidi se tady potkávají, ze setkání vznikají nové přátelské i byznys vztahy, diskutuje se nejen s přednášejícími, ale i navzájem mezi účastníky. Navštívit Business Brunch Motiv P se oplatí, čehož důkazem jsou i stálí zájemci o akci.
Kritické myšlení – další téma Business Brunch
Nad tím, co to je kritické myšlení, jsem se pozastavila před pár dny, kdy jsem se opět podívala na docela povedený katastrofický film Světová válka Z. Rozhodně to není žádný propadák, přestože filmem pobíhají na zombie změnění občané této země. Když Garry Lane, jako vyšetřovatel ztvárněný slavným hercem Bradem Pittem, přichází do Izraele, aby vyšetřil původ viru, který se chová částečně jako vzteklina, i když absurdně proměňuje lidi na „nemrtvé“, zjišťuje, že právě Izrael jako jediný ještě odolává díky zdi, kterou proti „zombie“ postavil. Ptá se místního politického lídra, jak věděli – jak uvěřili – že se blíží taková katastrofa, že postavili obrannou zeď. A on vysvětluje, jak funguje princip rady – a to už se dostávám k podstatě kritického myšlení. Sejde se 10 mužů a když bude 9 z nich s něčím souhlasit, desátý musí povinně pochybovat a snažit se přesvědčit ostatní o opaku. A to je přesně princip kritického myšlení. Ne negativně nesouhlasit se vším, ale naopak, s otevřenou myslí přistupovat i k věcem, které pokládáme za dané a neměnné. Právě takto ve filmu, natočeném podle stejnojmenné knižní předlohy Maxe Brookse, dospěli Izraelci k rozhodnutí uvěřit něčemu, co se zdálo být naprosto absurdní a díky kritickému myšlení nakonec dospěli ke správnému rozhodnutí.
Klást si otázky, zpochybňovat zaručené návody i si „sundat růžové brýle“, když posloucháme tzv. autority. Kritické myšlení je totiž cesta k inovacím, k získávání nových zkušeností a nacházení nových lepších cest. Kritické myšlení, jak říkají autoři semináře Business Brunch, nás vrací k podstatě a právě tam je podle mne třeba začít, když hledáme nové pravdy.
Kolotoč seminářů na téma Kritické myšlení začíná 7. 3. 2016 v Ostravě, pokračuje 9. 3. 2016 v Brně, 5. 4. 2016 v Bratislavě a nakonec se 7. 4. 2016 dočkají také pražané a ti, kterým nejvíce vyhovuje dostavit se na konferenci Motiv P Business Brunch – Kritické myšlení do Prahy.
Zdroj obrázků: FL, Motiv P